Teknik Konular > Üretim Teknikleri
METAL PLAKADA KABARTMA , ÇÖKERTME
Bekir Çankırı:
Koftgari uygulaması : ince çapraz kanallar açılmış , Usta üzerine baskı tığı ile altın ( gümüş ) teli desenleri oluşturarak " kakıyor " .
Uğur Nakaş:
Çalışmalarınızı Gıpta ile takip ediyorum hocam, hele bir zincir zırhımı ve yayımı bitireyim, sizi bırakmayacağım , artık ist fln nereolursa bu sanatı öğrenmem gerek :)
Sancar Özer:
Yalnız bildiğim kadaıyla bugün Sandip Singh gibi hintli ustaların yöntemiyle orjinal Osmanlı koftgari ve simkari yöntemi farklı. Modern ustalar bazı hilelerle işin biraz "kolayına" kaçıyor diye biliyorum. ;)
Bekir Çankırı:
--- Alıntı yapılan: Uğur Nakaş - 05 Şubat 2011, 22:41:33 ---Çalışmalarınızı Gıpta ile takip ediyorum hocam, hele bir zincir zırhımı ve yayımı bitireyim, sizi bırakmayacağım , artık ist fln nereolursa bu sanatı öğrenmem gerek :)
--- Alıntı sonu ---
Zırh ve yayınızı bu ekrandan izlemek hepimize büyük keyif verecek Uğur bey .
El yordamı ile araştırıp yapabildiklerim siz forumdaşlarımdan icazet almayı hakedebilirse , yayınlayıp anlattıklarımdan da fazlası biriktiğinde aktarıp paylaşmak en çok beni mutlu edecek .
--- Alıntı yapılan: Sancar Özer - 06 Şubat 2011, 05:37:49 ---Yalnız bildiğim kadaıyla bugün Sandip Singh gibi hintli ustaların yöntemiyle orjinal Osmanlı koftgari ve simkari yöntemi farklı. Modern ustalar bazı hilelerle işin biraz "kolayına" kaçıyor diye biliyorum. ;)
--- Alıntı sonu ---
Hint tarzı koftgariyi forumumuzdan bir üstadımızın çalışmalarını yakınen bilip , takip ettiğimden biliyorum Sancar.
yine orijinal osmanlı örneklerindeki uygulamaların da epey fazlasını ( elimle tutarak ) yakından inceleme şanşım oldu. şahsen ben tamamen aynı oldukları kanaatindeyim .
Buna rağmen , yine incelediğim bazı örneklerde , Mergup beyin videosundaki tarz ve kendi kolleksiyon parçalarındaki örneklerinden farklı görüntü veren , yine altın ve gümüş telin çeliğe , bu kez bombeli yükseltiler şeklinde " kakıldığı" ( son fotoğrafımdan önceki kılıcın kabza işçiliği , ve dımışki namluya kakılan balçak yanağı) örnekler de gördüm .
Bana daha farklı gelen , uygulaması ve belki de adı da farklı olabilecek çok değerli sanat aynı isimlemi ifade ediliyor bilmiyorum . ya da belki şu soru daha doğru : Namlu yüzüyle aynı düzleme sıvanarak yayılan , çok ince telle kakılarak uygulanan mı ?
Namlu yüzünde yüksek kabarık desenler halinde elle de hissedilen ikinci uygulama mı koftgari ?
Altay Tüzüner:
Belki bazı kavram kargaşasına son verebilirim ümidi ile bu mesajı yazıyorum.Dünyanın neresinde olursa olsun KOFTGARi (altın dövme) sanatı nın uygulanması aynı.Değişen farklı kültürlerdeki farklı motifler.Bu gün bu sanat ın Dağıstan,Hindistan ,Pakistan .Suriye ve İranda ve belki bazı başka ülkelerde de başarı ile uygulandığını ve bu sanatın nesilden nesile aktarıldığını uzun süren araştırmalarımdan sonra öğrenmiş bulunmaktayım.Koftgari uygulamasında kısa yol diye bir şey yok ucuz veya pahalı koftgari uygulaması olabilir bu da kullanılan altın veya gümüş sarfı ve işçilik kalitesi ile ilgili.Temelde yapılan işlem
önceden belirlenmiş olan motifin yer alacağı satıhın gayet ince ve sık bir şekilde kesilmesi(cross hatching)
ve bu satıhada arzu edilen malzemenin yerleştirilmesidir.Kendi içinde de Koftgarinin bir kaç farklı türü var
bazı örnek fotoğraflarını Cebehanemiz sütünlarında gördüğümü hatırlıyorum.
Saygılarımla
Altay Tüzüner
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git