Çok teşekkür ederim Mergup bey . -^b
Sancar dostumuz daha önceki bir mesajında , Osmanlıda bu sanatın çeşitli kalıplar kullanılarak icra edildiğini yazmıştı .
Gönderdiğiniz kalıp ve önlü - arkalı toka fotoğraflarını da görünce , bende de o dönemdeki uygulama ile ilgili pek çok karanlık nokta aydınlandı .-^b
İlk fotoğraftaki ahşap kalıbın üzerindeki , kalıpçılıkta " erkek " denilen çıkıntıların , başları çeşitli sekillerde işlenmiş metal çiviler şeklinde işlenip sert ahşaba çakıldığını düşünüyorum.
Daha sonra bu kalıp kurşun ya da zift gibi daha yumuşak bir zemin üzerine konan tavlanmış gümüş plaka üzerine yerleştirilip , çeşitli ağırlıklar ya da çekiçle uygulanan baskı sonucu şekillerin gümüşe kolayca geçmesiyle döneminin ,kalıp kullanarak
seri imalat yöntemi uygulanmış olabilir .
Kalıp üstüne eklenmiş ilave bombeli ahşap parçasının da bu baskıyı karşılayıp dayanımı arttıracak bir ilave olduğunu sanıyorum.
Sancar ya da diğer dostlarımızın elinde bu yöntemle ilgili eğer başkaca birkaç bilgi var ise dönemindeki uygulamanın tekrarlanabileceği bir kalıbı bugün aynen yapmamız için bir engel kalmayacak . Bu da bana iyi bir haber gibi geliyor .
Ne dersiniz ?