ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY  (13463 defa okundu)

Gökhan Bakla

  • Üye
  • *
  • İleti: 459
ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« : 07 Ekim 2010, 16:43:03 »
2005 yılında dımışki yapımı hakkında bilgi araştırırken gördüm REVERDY'inin yaptığı işleri. o dakikada da hayran oldum. o tarihten beri de karşıma çıkan tüm dımışki işleri, ustanın yaptığı işlerle kıyaslar dururum.








Yeniliğin en iyisi, çoğu zaman unuttuğumuz geçmişimizdedir.

http://gokhanbakla.blogspot.com/

Gökhan Bakla

  • Üye
  • *
  • İleti: 459
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #1 : 07 Ekim 2010, 16:45:05 »










Yeniliğin en iyisi, çoğu zaman unuttuğumuz geçmişimizdedir.

http://gokhanbakla.blogspot.com/

Gökhan Bakla

  • Üye
  • *
  • İleti: 459
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #2 : 07 Ekim 2010, 16:45:39 »







« Son Düzenleme: 07 Ekim 2010, 16:56:45 Gönderen: Gökhan Bakla »
Yeniliğin en iyisi, çoğu zaman unuttuğumuz geçmişimizdedir.

http://gokhanbakla.blogspot.com/

Gökhan Bakla

  • Üye
  • *
  • İleti: 459
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #3 : 07 Ekim 2010, 16:51:06 »
bu gün sitesini tekrar ziyaret ettiğimde dumura uğramakla hayran olmak arasında bir noktada kala kaldım.

Bu işçiliği hayal gücünü sizinde görmenizi istedim.







« Son Düzenleme: 07 Ekim 2010, 16:56:19 Gönderen: Gökhan Bakla »
Yeniliğin en iyisi, çoğu zaman unuttuğumuz geçmişimizdedir.

http://gokhanbakla.blogspot.com/

Gökhan Bakla

  • Üye
  • *
  • İleti: 459
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #4 : 07 Ekim 2010, 16:52:49 »
buraya kadar hala fark etmediyseniz bir de bu resimlere bakın  ;)







http://www.reverdy.com/
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2010, 16:57:37 Gönderen: Gökhan Bakla »
Yeniliğin en iyisi, çoğu zaman unuttuğumuz geçmişimizdedir.

http://gokhanbakla.blogspot.com/

Bekir Çankırı

  • Üye
  • *
  • İleti: 503
    • Metal El Sanatları facebook :Bekir çankırı
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #5 : 07 Ekim 2010, 17:57:14 »
Kıyaslanabilecek   başka  örnekleri  çok  fazla  görmedim  ama (  mosaic  damascus ) ta  türün  en   muhteşem   örneklerini  mükemmel   tasarım ve   işçilikle  birleştirmiş   az  rastlanır   bir  ustalık  seviyesi .  Paylaşım  için  teşekkürler  Gökhan   ustam .  Çok  kıymetli  ve  hepimiz  için  öğretici  örnekler.
"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/

Sancar Özer

  • Üye
  • *
  • İleti: 825
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #6 : 07 Ekim 2010, 19:56:37 »
Çok orjinal işler ama biri bana açıklar mı nasıl resim veya yazı çıkartabiliyor bu usta dımışki ile?
"Hoşça bak zatına ki zübde-i alemsin sen
 Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen "

Şeyh Galip

Bekir Çankırı

  • Üye
  • *
  • İleti: 503
    • Metal El Sanatları facebook :Bekir çankırı
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #7 : 07 Ekim 2010, 21:34:25 »
Dımışki  üretmenin   potada döküm , katlama-dövme  yada yoğruk örüntü  den başka üçüncü  yolunun  da REVERDY nin  bu  işlerinin  fotoğraflarını  gördükten  sonra   çok  zengin  ve  sonsuz desen üretme imkanı  veren   toz metalürjisi   yöntemi  olduğunu  anladım ,  Toz  metalürjisi  ile   bıçak  değil  ama   sanayi   üretimi   yapıp   yıllardır  bununla  geçinen  biri  olarak ta  eğer  ukalalık  saymazsanız bir iki  laf etmek isterim  . :D Sarı  kemik  saplı   çiçek  ve  dal  motifli  bıçağın   üzerinde fotoğraflandığı  tel  erozyon da  oyulmuş  dişi  metal  bloğu  ve  içinden çıkarılan erkek  motifler yöntem  hakkında   net   bir   fikir  veriyor .  kare   ya da  dikdörtgen  bir  kalıba  konan  bu  motiflerin kalp  iç kenarı ile  arasında  kalan  boşluk  tamamen  ve  sıkıca ; istenen  ikinci  çeliğin değişik  tane  boyutlarında  bulunabilen  ince   tozu  ile  dolduruluyor , Sonra  kalıbın ( ki altı  bir demir  kaynatılarak  kapatılmış  basit bir  kalın 4- 5-6  mm   etli  kare  profil  çoğunlukla )  üstü de ikinci bir  parça demirle  kaynatılıp  sıkıca  kapatılarak  içerdeki  kesilmiş  motif  ve  etrafına doldurulan  toz  çelik boşluksuz  hapsediliyor .bir sap  kaynatılarak  fırına  sokulan  bu  blok ergime  sıcaklığının  biraz  altında  ısıtılp  pres  veya  şahmerdan  altında  dövülerek  kesiti  daraltılıp  boyu  uzatılıyor bu aşamada  kalıp içindeki çelik  tozu  sinterlenip , tanecikler  hem biribirine  hemde  motifli  kesilmiş  çeliğe   tam olarak  yapışıp  kaynıyor .yeterli  uzunluk  bulunduktan sonra da , dörde bölünüp  tekrar  ocak  kaynağıyla kaynatılıp  uzatılıyor . işlem tekrarlanarak 4 -8 - 16  gibi  katlarıyla desen yanyana ve  kaynamış  olarak   tekrarlanıyor  . bütün bu  işlemler  doğru ve hatasız  olarak  yapılıdığında da  ancak  desenli  çelik  elde  ediliyor.  Tesviyesi ,   tasarımı , bıçak  haline  gelmesi , kabza ,balçak takılması perdahı da aynı  ustalıkla  yapılırsa   REVERDY  olunuyor  ;D ;D  . Gökhan  ustamız  sanırım  bu  anlatımı  ve  yöntemi  fotoğraflarla  daha da zenginleştirebilir ,
"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/

Gökhan Bakla

  • Üye
  • *
  • İleti: 459
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #8 : 07 Ekim 2010, 21:42:18 »
bekir bey bana gerek yok bakın burada zaten öyle bir konu var.  :D

http://www.bladeforums.com/forums/showthread.php?t=682306

bekir beyin anlattığı gibi olay aslında basit ama çok büyük bir ustalık istediği kesin.

o kutunun içindeki yıldızın yanlarına toz metalle doldurup ağız kısmını kapatıyorlar ve yüksek sıcaklıkta sıkıştırılarak hepsi birbirine kaynıyor ve desen ortaya çıkıyor  ;)
Yeniliğin en iyisi, çoğu zaman unuttuğumuz geçmişimizdedir.

http://gokhanbakla.blogspot.com/

Bekir Çankırı

  • Üye
  • *
  • İleti: 503
    • Metal El Sanatları facebook :Bekir çankırı
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #9 : 09 Ekim 2010, 21:29:02 »
Resimlerdeki  yöntem ile  reverdy nin  dımışki  yapım yöntemi  arasında farklılık var Gökhan . Reverdy motifleri paslanmaz olduğunu  düşündüğüm   alaşımlı  bir çelik  bloğundan  tel  erozyon da  kesip çıkartarak  elde  ederken ; burada  motifler, bükülüp  kalıp şekline  getirilen  kalınca  bir alüminyum folyonun  içini  ve  dışına  doldurulan   metal tozları  ile  folyo  daha  sonra çıkarılıp   tozların kalıpta sıkıştırılması yöntemi  ile  elde  ediliyor . Her iki  yöntem de  kolay değil  ustalık  istiyor  ama   bence  Reverdy nin yöntemi  pahalı  olmasına  rağmen  ( tel  erozyon  kalıp   yapımında kullanılan  pahalı  bir tezgahtır ) , çizilmiş resim  kadar  net  ve  sonsuz  denecek  kadar  çok  desen  çeşitliliği  sağlıyor
"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/

Gökhan Bakla

  • Üye
  • *
  • İleti: 459
Ynt: ZANAAT MI ? SANAT MI ? Pierre REVERDY
« Yanıtla #10 : 11 Ekim 2010, 08:59:46 »
Reverdy'nin nasıl çalıştığını tam olarak bilemiyorum ama büyük ihtimal sizin dediğiniz gibi yapıyordur. Ben o linki verirken desen oluşumunun nasıl yapıldığını açıklamaya çalışmıştım.
mozaik damascus yapılırken pek çok farklı teknikler uygulanıyor tabii ki, reverd'nin tekniği de bunlardan biri sadece, -^b
Yeniliğin en iyisi, çoğu zaman unuttuğumuz geçmişimizdedir.

http://gokhanbakla.blogspot.com/

 

Her Hakkı Saklıdır © 2007-2024 cebehane.com
SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
RSS WAP2